MIRE FIGYELJÜNK ODA ISKOLÁSOKNÁL?

  • Ha az alábbi tünetekből legalább három a gyermekére illik, akkor lehet valamilyen problémára gyanakodni. Ebben az esetben keress fel minket, kérj szakmai tanácsot!

    Iskolásoknál, az óvodásoknál leírt jelek bármelyike, ha előfordul, illetve az alábbiak közül is bármelyek:
  • Akaratától függetlenül rendezetlen, zavaros szoba, illetve füzetek.
    ● Az összetett mondatok szerkesztésének és megértésének problémája.
    ● A kifejezőkészség alacsony szintje.
    ● A beszéd közbeni gondolkodás (mit és/vagy hogyan mondja).
    ● Szegényes szókincs.
    ● A nyelvtani eszközök bizonytalan használata (toldalékok, egyeztetések).
    ● Nagyon rossz tagolási készség (szavak, mondatok, szöveg tagolása).
    ● Fonéma meghallási probléma: hosszú-rövid magán- és mássalhangzók, zöngés-zöngétlen párok megkülönböztetése.
    ● A rövid távú verbális emlékezet nagyon gyenge.
    ● Nehezen tanul verseket, memoriter szövegeket.
    ● Betűtévesztések.
    ● Betű-, szótag-, szócsere.
    ● Betűkihagyás.
    ● Az olvasási tempó jóval lassabb az évfolyamnak elvárttól.
    ● Az olvasásban eltéved: pl.: nehezen tartja a sort, ugrik a szeme a következő sorra.
    ● Az abc megtanulása nehezen vagy nem megy.
    ● Helyek, nevek megtanulásának problémája.
    ● Gyenge önbecsülés a múltbeli rossz tapasztalatok miatt.
    ● Impulzivitás.
    ● A két szem együttlátásának problémája: pl.: fényérzékenység, fáradékonyság, szemdörzsölés, tévézésnél/számítógépezésnél a fej oldalra döntése, olvasáskor hamar elfárad a szem.

Az írásnál jelentkező tünetek lehetnek:

  • Görcsös és/vagy helytelen ceruzafogás.
    ● Rossz testtartás.
    ● Betűkerekítési, betűkötési probléma.
    ● Az írás térbeli elhelyezésének problémája: a sorok lejtése vagy emelkedése.
    ● A vizuális ingerek feldolgozásának problémája.
    ● Vizuális memória zavara.
    ● Nem képes folyamatos írásra.
    ● Betűkihagyás vagy betűbetoldás.
    ● Szótag kihagyás és/vagy lehagyás.
    ● A szótagok sorrendjének felcserélése.
    ● Egy betű/szó duplázása, többszörözése.
    ● Az auditív diszkrimináció (megkülönböztetés) zavara miatt értelmetlen betűhalmazok írása.
    ● A zöngés-zöngétlen párok felcserélése.
    ● A magánhangzókról az ékezetek lehagyása.
    ● A toldalékok különírása a szótól.
    ● A szavak vagy betűk fordítva írása.
    ● Szavak, mondatok egybeírása.
    ● Ha a szóban van hosszú magán- vagy mássalhangzó, hallja, hogy valami hosszú, de nem tudja megmondani, melyik az.
    ● A hosszú- rövid magán- és mássalhangzók megkülönböztetésének problémája: a hosszút röviden írja, és fordítva.
    ● A mondat kezdő betűk és a tulajdonnevek helyesírása problémás.
    ● A mondatközi és a mondatvégi írásjelek kitevése nem megfelelő.
    ● A szótagolás/ elválasztás helytelen.
    ● Az igekötők és az összetett szavak helyesírása problémás.
    ● A j-ly -os szavak helytelen írása: többszöri gyakorlás után sem tudja helyesen leírni.
    ● A különböző hangtörvények alkalmazása nem megy: hasonulások, összeolvadás, hagyomány-elve.
© 2019 Worlds Collide. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el